zondag 28 april 2013

[GESHOPT]: Hebbedingen uit Oostende

Dit weekend ging ik de zilte zeelucht opsnuiven in Oostende, de thuisstad van mijn zus. Het recept voor een geslaagd weekend onder zussen: samen shoppen, lekkere spaghetti, gezellig naar de film en een slumber party als afsluiter. De treinrit zorgde er bovendien voor dat ik wat leesachterstand wist weg te werken. Ik ga dan ook als een tevreden persoontje de komende werkmensweek in.
 
In Oostende valt er heel wat te shoppen. Ik haalde er dan ook graag mijn geldbeugel boven en bracht onderstaande buit mee naar het binnenland.


Na een maandenlange speurtocht vond ik eindelijk een plek waar mijn geliefde Yes To producten nog steeds worden verkocht. Dit Amerikaanse bedrijf met hoofdkwartier in San Francisco maakt natuurlijke schoonheidsproducten uit organische groenten en fruit. In Oostende vond ik ze terug in de ietwat zweverige, naar patchoulli ruikende beauty- en wellnessketen Essenza. Ik scoorde er een dag- en nachtcreme uit de Yes To Carrots-lijn (voor droge tot normale huid) en een dagcreme uit de Yes To Cucumbers-lijn (voor de gevoelige huid). En ja, deze producten doen hun werk prima. En jà, zus, dat ruikt naar worteltjes en komkommer op je wangetjes!
 
Daarna streek mijn milieubewuste zelf neer in The Body Shop, waar ik twee nieuwe make upkwasten toevoegde aan mijn bescheiden collectie. Deze kwasten zijn cruelty free, want The Body Shop test niet op dieren en verkoopt enkel ethisch verantwoorde producten. Dit betekent ook dat de borstels zelf synthetisch zijn en dus geen dierenhaar bevatten. Een fijne tip voor vrouwen die hun smoeltje liever niet met een gefolterde eekhoorn schilderen. Op de website van PETA kan je lezen waarom synthetische kwasten the way to go zijn!
 
De Heilige Graal rechtsboven op de foto is de tweede OPI nagellak in mijn verzameling! In Planet Parfum werd ik de trotse eigenaar van de klassieke kleur Lincoln Park After Dark. Het is een naar zwart neigende donkerpaarse kleur die wel eens wordt omschreven als where midnight meets purple. Seksie!
 
Bij Kruidvat stootte ik eindelijk op het Absolute Nude oogschaduwpalette van Catrice. Ook naar dit hebbeding was ik al enkele maanden vruchteloos op zoek, telkens ontmoedigd door troosteloos lege schappen en algehele uitverkochtheid... Maar! In Oostende bleek dit gegeerde ding in grote aantalen nog/opnieuw voorradig. Ik overhaalde mijn zus dan ook meteen om er ook één in haar winkelmandje te keilen. Over € 4,99 moet je nu eenmaal niet moeilijk doen. Absolute Nude wordt door optimisten wel eens een waardige budget dupe van het Naked 2 palette genoemd. Of dit terecht is, valt af te wachten, maar het genoemde vergelijkingsmateriaal woont gelukkig sinds kort in mijn badkamer. We zullen zien!
 
Tenslotte bracht ik ook vier nieuwe stukken uit mijn favoriete modetempel Vero Moda mee naar huis. De gebloemde jurk is zonder twijfel out of my comfort zone, maar is voor € 19,95 wel het experiment waard. Verder vond ik twee supercomfortabele losse T-shirts in vrolijke lentekleuren. De leuke gebreide witte 'omacardigan' sluit het rijtje af. Of hij bestand is tegen kattenklauwen valt nog af te wachten... 

 
 
 
Collage via PicMonkey!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten