dinsdag 2 april 2013

Unboxing en review: BeautyBay.com

Sinds kort verken ik op kousenvoeten de fascinerende wereld van het online shoppen. Vooral merken die in ons landje amper verkrijgbaar en quasi onbetaalbaar zijn, staan op mijn verlanglijstje. Enkele toppers waar ik al enkele maanden erg nieuwsgierig naar ben, zijn het hippe beautymerk Urban Decay en de Amerikaanse nagellakgigant China Glaze. Ik was dan ook in m'n nopjes toen ik de Britse veelgeprezen webshop BeautyBay ontdekte. Bovengenoemde en andere zeldzaamheden zijn er tegen mooie prijzen verkrijgbaar, en van de belofte free worldwide delivery gingen mijn oren al helemaal aan het flapperen. Op 18 maart plaatste ik met de nodige bravoure dan ook Mijn Eerste Bestelling. Ik besloot het bescheiden te houden en koos voor het vermaarde Naked2 oogschaduwpalet van Urban Decay en drie lakjes in vrolijke lentekleuren. Het relaas van wat volgde lees je hieronder...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Na enkele weken wachten en smachten was het eindelijk zover. Een vriendelijke buurman onderschepte het pakket van de postbode en zodoende kwam het op 2 april eindelijk op mijn deurmat terecht. Na exact twee weken waren de verwachtingen hoog gespannen! Een eerste punt van kritiek: de trieste manier waarop de broze make-upspulletjes waren beschermd tegen gehots en geklots. Enkele proppen bruin papier golden als enige bescherming van het oogschaduwpalet. Met de nagellakjes was het gelukkig iets beter gesteld: deze waren zorgvuldig verpakt in een bubblewrap zakje.
 
 
 
 
 
De ongelukkige manier waarop mijn bestelling werd verpakt liet dan ook letterlijk sporen na: één van de twaalf kleuren oogschaduw ("blackout") was verbrokkeld, waardoor het doosje en alle andere kleuren onder het zwarte poeder kwamen te zitten. Gevolg: een mooi paar gazettehandjes bij het uitpakken. Na enkele minuten grondig poetsen en stof wegblazen, wist ik de schade echter tot een minimum te beperken. Aangezien ik van nature een bleek spook ben, was ik ook niet bepaald van plan de zwarte oogschaduw regelmatig te gebruiken. Een geluk bij een ongeluk dus! Maar alle gekheid op een stokje: het is natuurlijk erg jammer dat mijn -overigens niet goedkope- palet beschadigd raakte. Note to BeautyBay: jullie gaan heus niet failliet aan een extra laag bubblewrap en een handvol piepschuimballetjes.
 
 
 
Ook de flesjes nagellak hebben de trip over het Kanaal ternauwernood overleefd: dit flesje liep wat uit, maar van glasbreuk bleef ik gelukkig gespaard.

 
Damage control: poetsen!


Ondanks deze behoorlijk knullige manier van werken met alle gevolgen van dien en het lange wachten op mijn pakket heb ik besloten de inhoud niet terug te sturen naar BeautyBay.  Ik betwijfel sterk of ik een tweede keer beroep zal doen op deze webshop. Het ruime aanbod en de scherpe prijzen blijven echter verleidelijk... Het verdict voor BeautyBay: een 2,5/5.
 
Laten we tenslotte nog even die fijne nieuwe goodies bewonderen. Naked2 -what's in a name- is het ideale pallet om natuurlijke looks te creëren. This latest collection of twelve never-boring neutrals in matte, shimmer and glitter textures expands your range of sultry looks, aldus de verpakking. Mijn favorieten: "half baked","suspect" en "verve".
 
Van links naar rechts: Passion For Petals, Fade Into Hue en For Audrey
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ik koos twee lakjes uit Avant Garden, de nieuwe lentecollectie van China Glaze. "Fade Into Hue" is een dromerig blauw pastelkleur (het zogenaamde periwinkle). "Passion For Petals" is dan weer een koraalrode neontint. De klassieker "For Audrey" sluit het rijtje en wordt omschreven als de perfecte Tiffany blue kleur.
 
Fijne nieuwe aanwinsten!

1 opmerking: