dinsdag 30 december 2014

2015 in films: most anticipated

Nu 2014 op zijn laatste benen loopt, wordt het tijd om vooruit te blikken naar het nieuwe jaar. Met enkele mooie releases in het vooruitzicht ziet 2015 er voor filmfanaten zoals mezelf alvast veelbelovend uit. Voor deze films reserveer ik alvast mijn zitje in de bioscoop. Opgelet: niet geschikt voor wie de neus ophaalt voor blockbusters!

 

 

Jupiter Ascending (04/02/2015)

Jupiter Ascending klinkt als een veelbelovende mash up van scifi en fantasy, en is dus right up my alley. Het verhaal in een notendop: de jonge vrouw Jupiter Jones wordt geboren onder een goed gesternte dat grootse daden in haar toekomst voorspelt. De Queen of the Universe is hier niet mee opgezet en stuurt een huurmoordenaar achter haar aan. Jupiter slaat op de vlucht en zoekt ondertussen naar een manier om een einde te maken aan de corrupte regering van de Queen. Klinkt wat sprookjesachtig, maar met de gebroeders Wachowski als creatief mastermind achter deze film en het acteerwerk van Mila Kunis, Channing Tatum en Sean Bean belooft deze prent een streling voor alle zintuigen te worden.


 

Jurassic World (12/06/2015)

Ik beken: als kind durfde ik enkel vanuit een veilige schuilplaats achter de zetel én met één oog meekijken naar de Jurassic Park-films. Gelukkig ben ik ondertussen wat ouder, wijzer en beter bestand tegen Enge Dingen. Dit langverwachte vierde deel in de franchise belooft alvast niet teleur te stellen op monstergebied. Naast de gebruikelijke schare prehistorische griezels maakt een nog venijnigere, genetisch gemanipuleerde superdino de dienst uit als oppermonster. Het beest wordt gecreëerd als nieuwe attractie om het pretpark uit de rode cijfers te halen, maar dit draait anders (en bloederiger) uit dan verwacht. 





The Maze Runner: The Scorch Trials (16/09/2015)

Dit jaar zag ik het eerste deel van deze op de boeken van James Dashner gebaseerde trilogie in de bioscoop, en ik werd van mijn sokken geblazen. Een hele fijne actiefilm, met de ene bloedstollende plottwist na de andere. Het spreekt dan ook voor zich dat ik reikhalzend uitkijk naar het vervolg. Kunnen Thomas en co zich ook buiten het doolhof redden, in een postapocalyptische wereld verscheurd door zonnevlammen en ziekte?

 

Star Wars: Episode VII - The Force Awakens (17/12/2015)

YES! Nog een jaartje geduld, en dan is het zover. Ik ben al 15 jaar een keiharde Star Warsfan en sta nu al te trappelen van ongeduld om dit nieuwe deel in de wereldberoemde space operasaga in mijn hart te sluiten. Met J.J. Abrams als creatief brein en de triomfantelijke terugkeer van Princess Leia, Luke Skywalker en die schalkse Han Solo belooft het een nerdfeestje van het hoogste echelon te worden. Gelukkig is er deze sneak peak om de fans alvast wat te sussen. Can't wait!



Naar welke nieuwe films kijk jij het meest uit in 2015?

Afbeeldingen via IMDB

1 opmerking: