vrijdag 2 januari 2015

2015 in boeken: Goodreads 2015 Reading Challenge

Ook op boekenvlak heeft 2015 heel wat moois in petto. Traditiegetrouw neem ik opnieuw deel aan de Goodreads Reading Challenge. Ik maakte ook een aantal goede leesvoornemens.

2015 Goodreads Reading Challenge

Goodreads is met enkele kilometers voorsprong mijn favoriete sociale netwerksite. Te lezen-lijstjes maken, boeken beoordelen, tips uitwisselen, kennismaken met andere boekenwormen van over de hele wereld,... De site biedt alles wat het hartje van elke boekenliefhebber maar begeert. Jaarlijks nemen honderdduizenden gebruikers van de site bovendien deel aan de Reading Challenge. Je kiest zelf hoeveel boeken je het komende jaar wil verslinden, en de site houdt je vooruitgang gedurende het jaar netjes bij. In 2015 ga ik voor 27 stuks, naar analogie met mijn gezegende leeftijd van 27 lentes! Ook zien hoever ik sta? Neem dan hier een kijkje op mijn Goodreadsprofiel!

 

 Leesvoornemens

Daarnaast neem ik naar goede gewoonte een aantal leesvoornemens voor het nieuwe jaar. Als bibliotheekmedewerker is het natuurlijk verleidelijk om telkens de nieuwste aanwinsten mee naar huis te nemen, maar toch wil ik ook dit jaar voldoende aandacht besteden aan mijn eigen, met mijn zuurverdiende centen gekochte boeken. Eigen Boekenkast Eerst! In 2015 wil ik me ook verder verdiepen in het fantasy- en scifigenre. De voorbije maanden ontdekte ik dat dit echt mijn cup of tea is. 2015 wordt ook het jaar om YA stilaan uit te wuiven. Vorig jaar ergerde ik me net dat tikkeltje te veel aan de driehoeksverhoudingen, instalove en de algehele meh die eigen zijn aan het genre. Meer bloggen over boeken (reviews, maandelijkse TBR-lijstjes,...) staat ook de planning. Tenslotte zijn er nog de Prioritaire Boeken, titels die ik dit jaar absolute voorrang wil geven omdat ik gewoon niet kan wachten om ze te lezen.
 

Prioritaire Boeken


Wish me luck! Ik wens iedereen alvast een boeiend 2015 vol nieuwe ontdekkingen, geluk en voorspoed.

Welk boek wil jij graag lezen in 2015?

Collage via PicMonkey, boekencovers via Goodreads
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten