maandag 13 mei 2013

[GESHOPT]: Grens-hoppen in Rijsel

Rijsel. Die machtige metropool in Le Nord waar Belgen liefst zo snel mogelijk doorheen racen op weg naar Parijs en het zonnige Zuiden. Ik betrapte er mezelf op dat ook mijn open minded persoontje regelmatig worstelt met een serieus geval van kerktorenbinding. Half uurtje treinen naar Gent? Geen probleem. Half uurtje treinen naar Rijsel? In het Fràns? Geen denken aan. Nochtans wacht er net over de grens een kleine goudmijn voor shoppers die zoals ik verlekkerd zijn op Amerikaans en op Belgische bodem onvindbaar spul. Op een onweerachtige woensdag in mei trok ik dan ook m'n stoute schoenen aan, kocht een retourtje Kortrijk-Lille Flandres en stapte op de trein richting Frankrijkland.
 
De treinrit zelf was al een lollig gegeven en voerde me langs verschillende monumenten uit mijn jeugd, zoals de befaamde Kortrijkse Congostatie, De Sjouwer in Aalbeke en de zwemkom van Moeskroen. Dolletjes. Het was mij zoals eerder gemeld echter niet om toeristisch rondneuzen te doen. Het doel van mijn reisje: de felbejubelde cosmeticaketen Sephora, op de eerste verdieping van het spacey aandoende winkelcentrum Euralille. Want K in Kortrijk, dat is nu eenmaal voor mietjes. Een erg gewaardeerde tip bracht mij op het spoor van deze zoete plek, waar merken zoals Urban Decay, Benefit Cosmetics en Too Faced bij de vleet te koop zijn. Aangezien mijn ervaring met het online kopen van oogschaduw en nagellak eerder op een klein fiasco en een met zwart poeder bezaaide woonkamervloer uitdraaide, stond ik te trappelen om mijn aankopen deze keer in hoogst eigen persoon te doen. Et alors, dat ik daarvoor de grens over moet? De buit is binnen!




Volgende toppers zijn sinds die dag in mijn bezit:

  • Dot by Marc Jacobs (eau de parfum, 30 ml)
  • Hervana Boxed Power (een mooie blush van Benefit Cosmetics)
  • The Pore-Fessional (een primer van Benefit Cosmetics)
  • Do The Bright Thing (een kit met vijf travel size Benefit goodies voor een helder en fris gezicht)
  • Urban Decay Primer Potion (een oogschaduwprimer met hoog cultgehalte in YouTube-land)
  • het originele Naked-palet van Urban Decay (opvolger Naked 2 was al in mijn bezit)


De Benefit goodies onder de loep!
Nog meer toffe spullen.



Hierna zetten mijn bankrekening en ikzelf uitgeput maar euforisch opnieuw koers naar de Vlaanders. 't Was leuk, daar in Rijsel.
 
Collages via PicMonkey!

2 opmerkingen:

  1. Wauw, ik wist niet dat er een Sephora zo dichtbij was! Ik was al aan het wanhopen dat ik die Franse site ging moeten vertalen voor een levering... :) Nooit gedacht om eens de vestigingen op te zoeken - oeps -.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De volgende keer kunnen we samen gaan!

    BeantwoordenVerwijderen